أحداث Assassin’s Creed Mirage هتوصل لـ30 ساعة وأخبار تانية في الملخص الأسبوعي

مساء أو صباح الخير على جيمرز جلوكال حسب وقت قراءتكم للموضوع ده، ده ملخص الأسبوع اللي بنتكلم فيه عن أهم الأخبار اللي حصلت خلال الأسبوع اللي فات في عالم الفيديو جيمز وما يخصه، خلونا نبدأ الملخص بخبر عن مدة قصة لعبة Assassin’s Creed Mirage واللي كشف عنه المنتج الرئيسي Fabian Salamon في مقابلة عملها مع يوتيوبر فرنسي اسمه Julien Chieze، وقال إن القصة الرئيسية هتحتاج 20 ساعة عشان تخلصها، أما مع لعب المهمات الجانبية في اللعبة فا ممكن توصل ما بين 25 لـ 30 ساعة.

بنفكركم إن اللعبة هتنزل في 12 أكتوبر الجاي على جميع المنصات.

حساب Call of duty على تويتر لمح بشكل خفيف كدة للجزء الجديد من اللعبة، وإنه هيتم الكشف عنه في الأسبوع الجاي خصوصا بعد بداية الموسم الخامس من اللعبة.

في الفترة الأخيرة تم التأكيد أكتر من مرة خصوصا من شركة Sledgehammer Games إن الجزء الجديد هيكون باسم Call of Duty: Modern Warfare III وهيستكمل أحداث الجزء السابق وكمان اتسرب شعار الجزء الجديد من أسبوعين.

واستكمالا للكلام عن Call of duty، شركة Activision أعلنت عن حظر أكتر من 14 ألف حساب في 24 ساعة فقط كانوا بيستخدموا برامج غش في Call of Duty: Modern Warfare II و Warzone.

الأسابيع اللي فاتت، ظهر ضحك من نوع جديد، وهو لعبة اسمها The Last Hope: Dead Zone Survival وهي لعبة زومبي ومنحوتة من لعبة The Last of Us.

شركة سوني قالت لو إنتوا هتسكتوا فا أنا مش هسكت، ومسحت اللعبة من متجر Nintendo UK eShop

لعبة Final Fantasy 14 هيتم طرحها لأجهزة Xbox Series في 2024 وكمان اللعبة هتدعم دقة 4K وده اللي تم إعلانه بعد ظهور رئيس إكس بوكس “فيل سبنسر” في مهرجان Final Fantasy Fan 2023.

Related Articles

Back to top button